Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika - Reisverslagen van Robin Tan - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika - Reisverslagen van Robin Tan - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

De komende drie maanden ga ik mij bezig houden met vrijwilligerswerk in een weeshuis in Zuid-Afrika, Durban, via de stichting Be More. Daarnaast ga ik ook een aantal weken reizen door Zuid-Afrika.

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2013

Alweer het laatste verhaaltje....

28 Januari 2013

Weer een verhaaltje!

21 Januari 2013

Even snel een verhaaltje

17 Januari 2013

Terug bij Mother of Peace!

02 Januari 2013

Vakantie
Robin

Mijn eerste reis naar het verre Zuid-Afrika. Tijdens deze reis ga ik mij bezig houden met vrijwilligerswerk in een weeshuis via de stichting "Be More". "Be More". Zij ondersteunen kleinschalige projecten in Azië en Afrika die onder andere weeskinderen helpen. In Durban, aan de Oost kust van Zuid Afrika, zal ik in een weeshuis werken, genaamd "Mother of Peace". Het is een thuis voor zo'n 75 kinderen, die zijn verlaten, seksueel zijn misbruikt, geen ouders hebben of om een andere reden niet meer thuis kunnen wonen. Ik, als vrijwilliger krijg een 'eigen' huisje toegewezen, waar ik de huismoeder help bij de dagelijkse verzorging en opvoeding van de kinderen. Zoals wassen, aankleden, samen huis werken, Engelse les geven, helpen op de crèche, de kleintjes in bad doen, spelletjes en nog veel meer. Bovendien helpen wij als vrijwilligers bij het opleiden van de huismoeders, om ze bepaalde vaardigheden aan te leren; dagelijkse structuur, opvoeding, zorg voor de kinderen en ga zo maar door. Daarnaast ga ik ook enkele weken reizen tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika. Ik ben erg benieuwd naar de cultuur en natuur van Zuid-Afrika, ook hierover houd ik jullie op de hoogte..

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 9076

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 23 Februari 2013

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: