Vakantie - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robin Tan - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robin Tan - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: ROo

Blijf op de hoogte en volg Robin

02 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Vanuit het zonnige, maar vooral mooie Zuid-Afrika Happy NewYear for everybody!! Ben nu heerlijk aan het genieten van mijn vakantie, dus bij deze een update!

Vrijdag gingen Lotte en ik richting Kaapstad!!! Bij aankomst snel een taxi aangehouden aangezien we voor die middag, de boot naar Robbeneiland hadden geboekt. Dit was namelijk het hele weekend vol, dus vandaar dat we het meteen moesten doen. Eenmaal op Robbeneiland aangekomen gingen we met een bus het eiland over en kregen we van een oud gevangene een rondleiding in de gevangenis waar Nelson Mandela ook heeft gezeten. Het was interessant, maar had er stiekem iets meer van verwacht.

Eenmaal terug bij de haven, moesten Lotte en ik een taxi regelen om naar ons hostel te gaan. Die hadden we gelukkig snel gevonden, maar eenmaal bij het hostel begon de ellende!! We stonden voor een dichte deur!! De hele dag hebben we namelijk gebeld voor de inlogcode van het hostel, echter hebben we ze niet te pakken gekregen en konden we dus niet naar binnen. Wij een beetje in de stress (ondertussen had ik ook al mijn lieve hulpbron, ROY ingeschakeld;)), en toen een uur rondgereden met die taxi om een hostel/hotel te vinden...echt bijna alles zat vol vanwege de vakantie... Nou gelukkig hebben we toen zelf een hotel kunnen vinden voor iets meer geld, maar op dat moment maakte Lotte en mij dat niets uit want we wilden slapen!!! Dus dat was weer een avontuur aan het begin van onze vakantie;)

De volgende dag stond de Tafelberg op de planning, echter toen we daar aankwamen was het heel erg bewolkt en zou je dus boven niets kunnen zien... We zijn toen teruggegaan naar het Waterfront, daar lekker gewandeld en leuke marktjes bezocht. Het was een heerlijke relaxte dag!

De volgende dag hadden we een taxi geregeld die ons naar Cape Point, Kaap de goede Hoop en Boulders Beach (woonplaats van de Zuid-Afrikaanse pinquins) zou brengen! Dit zijn verschillende hoogtepunten in Kaapstad, dus we waren blij dat we dat op 1 dag konden doen:) Deze dag was dan ook echt een geweldige dag! We hadden geweldig uitzicht en zoveel gezien, echt super!

De volgende dag gingen we met zo"n rode SightSeeingbus door de stad en de eerste stop was de Tafelberg. Helaas was er heel veel wind, dus de kabelbaan naar de top was gesloten...we konden er dus niet op, echt balen...
Maar goed toen zijn we naar Camps Bay gegaan, een heel mooi strand, waar we dachten dat we hele leuke foto's konden maken, maar dat was niet zo;) Er stond zoveel wind dat het zand gewoon pijn deed aan onze benen, dus hup snel weer die bus in richting SeaPoint en daar zagen we een heel mooi zwembad aan de zee. Daar heerlijk liggen bakken:)
S"avonds heerlijk uiteten geweest bij het Waterfront, wat een drukte! En ook nog het vuurwerk gezien! Het enige wat ik miste was een nieuwjaarskus van mijn vriendj!

S'ochtends om 6 uur ging de wekker, we vertrokken met de BazBuz richting Stellenbosch! Dit is een heel schattig dorpje, wat bekend staat om zijn wijnproeverijen. Dit hebben we dan ook zeker gedaan:)
Morgen vertrekken we weer met de bus en gaan we richting Mosselbay, hier gaan we lekker een dagje surfen en dan gaan wij richting Wilderness en Oudsthoorn, waar je cheetahs kan aaien, safari's kan boeken en op een struisvogel kan rijden!! Hihii!!

Ben benieuwd en hou jullie op de hoogte:)

Liefs Robin

  • 02 Januari 2013 - 18:40

    Maaike:

    Wauw Roo wat een avonturen!
    Echt gaaf joh! En wat gaat de tijd alweer snel!
    Geniet er nog even lekker van!
    Liefs Maaike xx

  • 02 Januari 2013 - 19:53

    Lia Oosterbosch:

    Jullie beleven echt leuke dingen, die zul je van je leven niet meer vergeten. Leuk om te lezen. Doe voorzichtig en veel plezier. Liefs Rick en Lia

  • 02 Januari 2013 - 19:58

    Mams:

    Ik hoor het alweer je hebt het geweldig naar je zin samen met Lotte. Bazbuss bevalt prima? en die kus van je vriendje komt straks ook wel goed hihi!
    En die kus van ons dan xxx
    Geniet er lekker van en tot horens Dikke kus. Ps wat een geweldige foto's weer xx

  • 02 Januari 2013 - 20:29

    Danielle:

    Wat een leuke verhalen! En ik zal je vriendje vrijdag een knuffel geven. (Is natuurlijk niet hetzelfde.... Maar doe mijn best...) haha. Geniet ervan daar!
    Liefs Danielle

  • 02 Januari 2013 - 22:01

    Tet:

    Wat een avonturen robje, en alweer bijna halverwege!! Tijd vliegt!
    Heerlijk, dat weer ook!! Genietse en tot gauw!
    X Tet

  • 02 Januari 2013 - 22:17

    Zussie:

    Heee Zussie, wat een leuke avonturen beleef je daar weer! Leuk om al die high lights dan ook echt te zien, gelukkig is het hostel allemaal goed gekomen! Zie dat je ook lekker aan de cocktails zit dus niks te klagen ;) Nu nog een weekje lekker vakantie :D Lekker van genieten hoor! Ik mis je wel hoor maar zie dat je het echt heel erg naar je zin hebt en wat een lekker kleurtje al! Zoals je ziet staan de foto's al op je site, mocht je ook een album op FB willen, let me know, dan maak ik die aan!
    Tim is net begonnen en we hebben nu een nieuwe auto ;) Vet hip joh hahah! Nou lievie, hou van jou en spreek je snel weer! Leuk om gisteren weer even te skype!
    Dikke kus! Voorzichtig #Carpediem!

  • 03 Januari 2013 - 11:33

    Anita:

    Hoi lieve Robin,

    Ook voor jou de beste wensen voor 2013!! Het begin is in iedergeval super!!! Bedankt voor al je leuke verslagen en prachtige foto's. Het is overduidelijk genieten, wat een belevenis.
    Kijk weer uit naar het volgende verslag! dikke knuffel anita en fam.

  • 04 Januari 2013 - 12:19

    Mandy:

    Rob!
    Supergaaf! Ik ben echt stikjaloers op je mooie reis. Weet zeker dat je geniet en dat is de belangrijkste :)

    Dikke kus Mandy

  • 04 Januari 2013 - 15:02

    Loor:

    Klinkt allemaal heel goed. Ben ook heel erg jaloers haha!! Maar als ik de foto's zo zie dan geniet je met volle teugen! Goed zo!!!! Alweer halverwege...schiet aardig op!! En wat zag ik ergens voorbij komen...je liefde komt ook nog langs? leuk leuk leuk! Geniet ervan meis!x

  • 06 Januari 2013 - 11:21

    Roo:

    Hallootjes allemaal,

    Super leuk om al jullie berichtjes te lezen! Leuk dat ik gevolgd word:) De tijd gaat inderdaad heel erg snel hier, dus ben heerlijk aan het genieten!!
    En Leur, jep hij komt langs:) Van 8 februari tot 23 januari! We gaan reizen met de auto van Durban naar Johannesburg, dus helemaal leuk en heb er nu al zin in!!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Mijn eerste reis naar het verre Zuid-Afrika. Tijdens deze reis ga ik mij bezig houden met vrijwilligerswerk in een weeshuis via de stichting "Be More". "Be More". Zij ondersteunen kleinschalige projecten in Azië en Afrika die onder andere weeskinderen helpen. In Durban, aan de Oost kust van Zuid Afrika, zal ik in een weeshuis werken, genaamd "Mother of Peace". Het is een thuis voor zo'n 75 kinderen, die zijn verlaten, seksueel zijn misbruikt, geen ouders hebben of om een andere reden niet meer thuis kunnen wonen. Ik, als vrijwilliger krijg een 'eigen' huisje toegewezen, waar ik de huismoeder help bij de dagelijkse verzorging en opvoeding van de kinderen. Zoals wassen, aankleden, samen huis werken, Engelse les geven, helpen op de crèche, de kleintjes in bad doen, spelletjes en nog veel meer. Bovendien helpen wij als vrijwilligers bij het opleiden van de huismoeders, om ze bepaalde vaardigheden aan te leren; dagelijkse structuur, opvoeding, zorg voor de kinderen en ga zo maar door. Daarnaast ga ik ook enkele weken reizen tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika. Ik ben erg benieuwd naar de cultuur en natuur van Zuid-Afrika, ook hierover houd ik jullie op de hoogte..

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 9081

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 23 Februari 2013

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: