Terug bij Mother of Peace! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Robin Tan - WaarBenJij.nu Terug bij Mother of Peace! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Robin Tan - WaarBenJij.nu

Terug bij Mother of Peace!

Blijf op de hoogte en volg Robin

17 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Durban

Zo en toen was de eerste vakantie alweer voorbij! Wat een geweldige dingen hebben we gezien en gedaan, de tijd is echt voorbij gevlogen!!!

Het laatste verhaal eindigde bij Oudtshoorn, Lot en ik hebben daar een mountainbike tocht gedaan van 40 km, tussen de bergen. Dat was zeker een hoogtepunt! We fietsten daar met z´n 2e, soms kwam er een auto voorbij, maar wat een stilte en een uitzicht! Echt geweldig!! Onderweg zijn we gestopt bij een Ostrich Farm, de struisvogel is namelijk hét dier van Oudsthoorn, je ziet ze overal. Ook heb ik geknuffeld met een struisvogel, hahah ik durfde er niet op te rijden maar knuffelen ging nog net;) Ook zijn we nog naar de Cango Wildlife Ranch geweest, waar ik geknuffeld heb met babytijgertjes!! Was echt super schattig!

Hierna zijn we gaan reizen richting Wilderness, hier hadden we echt een geweldig hostel midden in de bergen, waar je echt een prachtig uitzicht had op de zonsondergang. Lekker wijntje erbij echt genieten!!

Vervolgens richting Port Elisabeth waar we Rik hebben gezien! Hij heeft ons een tour gegeven door de townships en de chacks. We mochten foto’s maken en hebben de chacks van binnen kunnen zien. Dat was écht zo indrukwekkend, was er stil van…zo bizar dat er mensen moeten leven op deze manier. Je moet het gewoon met eigen ogen zien anders geloof je het gewoon niet…echt té bizar..
S’middags wilden we met de auto richting het Lion Park, ook dit was een hele mooie route om te rijden:) Op een gegeven moment zegt Lotte tegen mij: “Wat is dat daar in het water?!” Bleken het wilde dolfijnen te zijn! ZO SUPER GAAF!! Echt meteen gestopt, foto’s en filmpjes gemaakt, echt was echt een hoogtepunt in de vakantie, spontaan wilde dolfijnen spotten! Lion Park dus uiteindelijk niet meer gezien, hadden we geen tijd meer voor;)

De volgende dag reden we met de auto naar Jeffreys Bay om te sandboarden, echter was er teveel wind en hadden we geen zin meer om door het zand om ver te waaien. We hebben toen nog wel de volgende dag kunnen sandboarden met 2 Engelse jongens en 1 Afrikaanse jongen, wij dachten dat ze het heel goed konden, maar dat was niet zo;) Dus hebben we het onszelf een beetje geleerd, aangezien het een beetje hetzelfde is als snowboarden, kon ik best goed blijven staan!

Onze laatste stop was in Coffee Bay, daar zaten we weer super leuk! Heel veel Nederlanders ontmoet en echt een geweldige hike gedaan. De hike eindigde bij de Holl in the Wall, wat echt wel ff een dingetje was;) Dat is een soort muur in het water met een gat erin, daar nog heerlijk gezwommen en op de terugweg nog een slang gespot…liep op blote voeten dus dat was ook weer even een schrikmomentje!
De volgende ochtend zijn we nog gaan surfen, in de regen! Echt we hadden zo’n geweldig strak pakje aan en daar gingen we;) Het ging nog niet eens zo heel slecht, bleef er een aantal keer vet goed op staan! Opnieuw zagen we wilde dolfijnen!
S’middags zijn we weer terug gegaan richting Durban, Mother of Peace! De busreis duurde echt eeuwig, maar goed uiteindelijk rond half 12 in de avond gearriveerd! Ook nog de nieuwe vrijwilligers ontmoet, allemaal hele gezellige mensen!

De volgende dag kregen we te horen hoe het schema van de aankomende 4 weken eruit ziet. En er is nu iets nieuws gestart, namelijk dat de vrijwilligers gaan assisteren bij het lesgeven van de kinderen op het project. Echt super leuk! Ook hebben we deze maand homeworkclass, waar wij de kinderen moeten begeleiden bij hun huiswerk. En gaan de kinderen leren om hun eigen groenten te verbouwen en krijgen ze kookles van ons. Dit is allemaal pas dit jaar gestart dus helemaal leuk dat ik dit ook mee kan maken!

Vandaag zijn Lott en ik dus gestart met het assisteren van het lesgeven, echter had de docent nog nooit voor de klas gestaan en had hij ook geen voorbereidingen getroffen, dus Lott en ik hebben nu een heel schema uitgewerkt wat maandag gaat beginnen! Voelde mij even een juffie;)

En voor de donaties, heb weer een nieuw doel gevonden, namelijk schooluniformen!!! De meeste uniformen worden gesponsord, echter zijn er een aantal maten die er niet tussen zitten, waardoor sommige kinderen dus nog geen uniform hebben en die ga ik dus nu aanschaffen, met jullie hulp!!! Super Thanks!!

Liefs ROo



  • 17 Januari 2013 - 12:47

    Zussie:

    He lief zussie, wat een verhalen zeg! Je hebt een hoop hoogtepunten mee gemaakt zie ik al ;) Die foto waario je een tijger aan het knuffelen bent is ook echt heel schattig! Het gaat allemaal dus erg goed met je, en gelukkig is alles veilig gegaan en hebben jullie alleen maar mogen genieten!

    Wat tof dat je nu nog het nieuwe project mag mee maken en wat leuk dat je weer een nieuw doel hebt voor je donatie! Zo wordt dat geld echt heel goed gebruikt! Ben trots op je! Ik stuur je nog even een prive mailtje :)

    Dikke kus van mij!

  • 17 Januari 2013 - 12:52

    Mams:

    Hoi Lieverd, blij dat je het zo naar je zin hebt gehad op je eerste vakantie.
    Nu weer bij Mother of Peace en naar ik lees ga je geweldige dingen doen voor en met de kinderen.
    Ook je sponsering van nu weer de schooluniformen, geweldig!! Hoe is het met de schoenen afgelopen.
    Vind het leuk om weer een verslag van je te lezen, heb je natuurlijk regelmatig aan de lijn of watsup maar dit is toch erg leuk om te horen allemaal.
    Heel veel succes de komende tijd met al die nieuwe programma's
    Ps leer de kinderen gado gado maken , lekker :)
    Dikke kus van ons en tot snel. xxx

  • 17 Januari 2013 - 13:15

    Lia:

    Wat een geweldige belevenissen, en witte dolfijnen gezien hoe gaaf is dat. Leuk ook bij het opnieuw opstarten van alle aktiviteiten met de kinderen. Heel veel succes en lieve groet Rick en Lia

  • 17 Januari 2013 - 13:28

    Tet:

    Ha lieve Rob, wat vliegt de tijd en wat maakt je prachtige dingen mee! Geniet met volle teugen meis!!
    Dikke kus, Tet

  • 17 Januari 2013 - 13:34

    Rooo:

    Thanks Tetje!!!

  • 17 Januari 2013 - 15:57

    Roy:

    Super gaaf om mee les te geven.. of eigenlijk de leraar uit te leggen hoe je moet lesgeven als ik je zo hoorde.. Reis was helemaal gaaf heel fijn! En nu dan echt aan de slag met de kids have fun!
    Kuss

  • 17 Januari 2013 - 20:29

    Claudia:

    Hey Robsie. Wat een leuke dingen maak je allemaal mee. En die tijgertjes waren zeker leeuwtjes? Mag hopen dat je daar ook foto's van hebt ;). Wat geweldig van jullie om te helpen met de lessen! Wel Cool om te doen zeg. En die uniformen aanvullen, heel fijn dat t kan hè? Dag liefie. Fijne tijd nog bij MOP. Xxx

  • 17 Januari 2013 - 22:16

    Judith Van Vliet:

    Wat een prachtige verhalen en mooie ervaringen. Als ik ze lees zit ik helemaal mee te genieten. Naast alle bijzondere indrukken die je opdoet ook nog leuke en interessante mensen ontmoeten en je talenten inzetten voor de kids, wat moet dat bij elkaar een gelukkig gevoel geven. Nog veel moois toegewenst hoor, vanuit een heel koud (en wit) Nederland ;) Ik kijk uit naar je volgende berichten. Lieve groetjes van Judith

  • 17 Januari 2013 - 23:13

    Nina:

    Oow Rob!
    Wat een gave verhalen allemaal weer!
    Wat een heerlijke reis zeg :)
    Nu weer aan het werk bij MoP. Ik ben heel
    benieuwd naar lle nieuwe plannen!
    Geef je de kids af en toe een dikke kus van me!

    XXXX

  • 19 Januari 2013 - 20:01

    Denise:

    Hee Rob!
    Lees je verhaal nu pas.. Was druk vandeweek.. Maar supervet dat je daar juf was!! Hahaha ben jaloers!! Heb nog wel wat leuke lesvoorbereidingen hoor haha ;)!! Succes en veel plezier!!
    Kus!!

  • 19 Januari 2013 - 20:02

    Denise:

    Ik zei juf was maar dat BEN je ook wel beetje nu! Leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Mijn eerste reis naar het verre Zuid-Afrika. Tijdens deze reis ga ik mij bezig houden met vrijwilligerswerk in een weeshuis via de stichting "Be More". "Be More". Zij ondersteunen kleinschalige projecten in Azië en Afrika die onder andere weeskinderen helpen. In Durban, aan de Oost kust van Zuid Afrika, zal ik in een weeshuis werken, genaamd "Mother of Peace". Het is een thuis voor zo'n 75 kinderen, die zijn verlaten, seksueel zijn misbruikt, geen ouders hebben of om een andere reden niet meer thuis kunnen wonen. Ik, als vrijwilliger krijg een 'eigen' huisje toegewezen, waar ik de huismoeder help bij de dagelijkse verzorging en opvoeding van de kinderen. Zoals wassen, aankleden, samen huis werken, Engelse les geven, helpen op de crèche, de kleintjes in bad doen, spelletjes en nog veel meer. Bovendien helpen wij als vrijwilligers bij het opleiden van de huismoeders, om ze bepaalde vaardigheden aan te leren; dagelijkse structuur, opvoeding, zorg voor de kinderen en ga zo maar door. Daarnaast ga ik ook enkele weken reizen tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika. Ik ben erg benieuwd naar de cultuur en natuur van Zuid-Afrika, ook hierover houd ik jullie op de hoogte..

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 9079

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 23 Februari 2013

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: