Even snel een verhaaltje - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Robin Tan - WaarBenJij.nu Even snel een verhaaltje - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Robin Tan - WaarBenJij.nu

Even snel een verhaaltje

Door: Ikk

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Durban

Hoihoi allemaal,

Even snel een verhaaltje aangezien we snel worden opgehaald vanwege te weinig vervoer;)

Vrijdag op pad geweest met Gloria voor schoolspullen! Voelde super goed om dit te kopen voor de kinders. Vroeg aan Gloria; Wie zou deze spullen kopen als ik er niet was? Maar dat wist ze dus niet....dus ben onwijs blij dt ik dit met het donatiegeld heb kunnen doen!! Thanks:)

Verder een hele leuke vrijdagavond gehad, ging namelijk pizza's maken met de kids. De kinderen eten hier zo goed als nooit pizza dus ze waren heel gelukkig met mij:)

Verder een rustig weekend gehad, we hadden zulu experience, dus we zijn de townships ingeweest. Voor Lott en mij viel het een heel klein beetje tegen, aangezien we in PE met Rik ook al een tour hadden gehad die veel indrukwekkender was. Maar goed wel weer nieuwe en vooral lieve mensen ontmoet en echt Afrikaans gegeten Nou tenminste, ik heb het geprobeerd...was echt niet zo lekker (jajaj jullie zullen denken, verwend!!;))

Voor de rest vandaag echt begonnen met het nieuwe schoolschema, dus helemaal leuk! Tijd gaat nu echt onwijsss snel!!!

Lieffsss

  • 21 Januari 2013 - 10:54

    Zussie:

    Dat is wel weer een heeeel kort verhaaltje ;) Je ziet er al lekker bruin uit joh! En wat fijn dat je zoveel mooie dingen kunt doen met het donatiegeld! Hahah lachen dat je pizza hebt gemaakt! Kunnen we thuis ook wel eens doen ;)

    Succes met het nieuwe schoolschema, nog even en Roy komt jouw kant op! Dikke kus!

  • 21 Januari 2013 - 10:57

    Zussie:

    Ps, wat heb je een leuk shirt aan ;) Staat je goed die kleuren! Maar goed, alles staat mooi met dat mooie kleurtje van je! Kusss

  • 21 Januari 2013 - 11:02

    Loor:

    zoooo goed bezig Roo! En ook een lekker kleurtje heerlijk!! Geniet er nog maar goed van hier sneeuwt het en is het superrrrrr koud!!!! Tot over een paar weekjes!! xxx

  • 21 Januari 2013 - 11:20

    Mams:

    Geweldig hoor wat jij allemaal meemaakt en doet voor deze kids, ben supertrots op je. Foto's zijn ook weer super, ben benieuwd naar al je foto's ( zijn er vast een heleboel)
    Je ziet er trouwens supergoed uit. Zonnetje doet je goed. HVJ xxx

  • 21 Januari 2013 - 16:48

    Paps:

    Je ziet zeker goed gebruind uit met je big smile. Time flies. Voorzichtig kus Xxx

  • 24 Januari 2013 - 16:29

    Judith:

    Zo te lezen heb je je draai helemaal gevonden. Wij zitten inderdaad te bibberen in Nederland ;) Wat maak je toch een prachtige tijd mee en heerlijk voor de kids, alle mooie en leerzame activiteiten en aandacht. Nog veel mooie momenten gewenst ! Ik lees ' tot over een paar weekjes ...' gaat het zo snel? Nog even niet aan denken dan maar. Tot horens, lieve groetjes uit koud, wit Amersfoort !

  • 24 Januari 2013 - 18:15

    Manon:

    Hoi lieverd!

    Leuk om wat van je te lezen! En als ik het zo lees mis ik MoP wel hoor!
    Blijf nog maar lekker zitten waar je zit want hier valt het alleen maar tegen om weer te zijn.

    Liefs Manon

  • 25 Januari 2013 - 16:38

    Marije:

    Hoi Robin.
    Hoop dat je nog weet wie ik ben haha, maar zit ff stiekem je verhaaltjes te lezen. Ik ben blij dat t zo goed bevalt daar. Wat gaat de tyd snel he.... Geniet nog maar lekker daar.
    Groetje Marije (inval kids en co) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Mijn eerste reis naar het verre Zuid-Afrika. Tijdens deze reis ga ik mij bezig houden met vrijwilligerswerk in een weeshuis via de stichting "Be More". "Be More". Zij ondersteunen kleinschalige projecten in Azië en Afrika die onder andere weeskinderen helpen. In Durban, aan de Oost kust van Zuid Afrika, zal ik in een weeshuis werken, genaamd "Mother of Peace". Het is een thuis voor zo'n 75 kinderen, die zijn verlaten, seksueel zijn misbruikt, geen ouders hebben of om een andere reden niet meer thuis kunnen wonen. Ik, als vrijwilliger krijg een 'eigen' huisje toegewezen, waar ik de huismoeder help bij de dagelijkse verzorging en opvoeding van de kinderen. Zoals wassen, aankleden, samen huis werken, Engelse les geven, helpen op de crèche, de kleintjes in bad doen, spelletjes en nog veel meer. Bovendien helpen wij als vrijwilligers bij het opleiden van de huismoeders, om ze bepaalde vaardigheden aan te leren; dagelijkse structuur, opvoeding, zorg voor de kinderen en ga zo maar door. Daarnaast ga ik ook enkele weken reizen tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika. Ik ben erg benieuwd naar de cultuur en natuur van Zuid-Afrika, ook hierover houd ik jullie op de hoogte..

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 9080

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 23 Februari 2013

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: