3e week! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Robin Tan - WaarBenJij.nu 3e week! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Robin Tan - WaarBenJij.nu

3e week!

Door: Ikke!

Blijf op de hoogte en volg Robin

20 December 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Zo daar was ik weer!

We zijn alweer in de derde werkweek beland! Afgelopen weekend was ik vrij en stond er geen trip op de planning. Het was heerlijk weer dus we zijn gezellig naar Ushaka geweest. Dit is een soort van park, met allemaal leuke winkeltjes waar je souvenirtjes kan kopen, ook heb je er leuke eettentjes en kan je er heerlijke cocktails drinken Ushaka eindigt aan het strand, dus we zijn eerst heerlijk gaan bakken! Ook heb je bij Ushaka een glijbanenpark en kan je er leren surfen (wat Manon en ik dit weekend gaan doen, aangezien de rest van de groep op safari gaan).
Hier hebben we ook nog een hele groep dansers gezien, die echte Zulu dansen lieten zien, heel erg leuk om te zien! Jong en oud doet hierin me:)

Verder was er zondag een soort van feest georganiseerd door een groep mensen van buiten af. Zij doen dit ongeveer 2 keer in het jaar voor de kinderen van MoP, heel gezellig! De mannen zijn dan heel druk bezig met braaien (soort van BBQ),de kinderen van die groep geven een dansoptreden en er worden spelletjes georganiseerd. Ook vinden ze het altijd erg leuk om kappertje te spelen, zie foto;)

Ook krijgen alle kinderen cadeautjes, waar ze natuurlijk erg blij mee zijn;) S’avonds heerlijk gechilld met een typisch Zuid-Afrikaans drankje, namelijk Amarulah!!

De volgende dag hadden we ook nog vrij, aangezien er hier een public holiday was. We zijn samen met Willy, naar Victoria Street Market geweest. Dit is een soort zwarte markt, met allemaal souvenirtjes, waar je heel goed kan afdingen..zelf ben ik er niet heel goed in maar mijn zus was er niet, dus ik moest het toch echt zelf doen;)

En de volgende dag was het dan zover, ik ging SKYDIVEN!! Ik zei in Nederland altijd al dat ik dat wilde doen in Kaapstad, wanneer ik zou gaan reizen, maar dat zou mij best veel tijd gaan kosten, dus heb ik het met 5 andere vrijwilligers in Durban gedaan!!! Echt het was geweldig, in het inniminie vliegtuigje de lucht in, was toch best wel spannend maar de sprong viel mee! Wat een uitzicht en wat een stilte, echt een super ervaring rijker!!!

Verder gaat het op het project ook heel goed! Vorige week zijn we in verschillende groepen naar Crow Clinic geweest, dit is een Clinic voor wilde zieke dieren. Deze dieren worden daar opgevangen en gaan, als ze weer beter zijn, terug het wild in. Vooral Flash de schildpad was erg populair. Hij was erg snel en de kinderen vonden hem geweldig!
Ken al heel veel namen en mijn Engels gaat steeds beter hier! Deze week staat en stond er met verschillende groepen veel strand op de planning, niet geheel vervelend! Ook zijn we verschillende activiteiten aan het organiseren voor de kerst, oh spannend om kerst eens niet in Nederland te vieren!! Ben benieuwd hoe dat gaat worden, of wij ook echt wel dat “Kerstgevoel” hebben….

Fijn weekend alvast!
Liefs Robin

  • 20 December 2012 - 12:26

    Loor:

    Rooo wat super gaaf dat skydiven!! JALOERS!;-)

  • 20 December 2012 - 13:08

    Lia:

    Wat geweldig heb je het daar, en wat leuk die foto van de sprong. Er is hier regen en natte sneeuw voorspeld en een groene kerst dus voor het weer hoef je niet hier te zitten en klinken de stranduitjes voor jullie daar wel als klokjes in onze oren hahaha. En ja het zal met de kinderen een heel andere kerst worden maar zeker ook een hele bijzondere, alvast hele fijne dagen gewenst voor jullie. Lieve groet Rick en Lia

  • 20 December 2012 - 13:42

    Zussie:

    Owww wat super gaaf dat skydiven ROo!!! Echt te vet! Hahaha ja afdingen is niet echt jouw ding maar he, zo leer je toch weer eens wat ;) Mag je de volgende keer als we samen zijn, voor mij afdingen :P Maar de tijd gaat snel he, alweer de derde week! Nog even en je gaat al reizen :D Hoe leuk is dat! Hier gaat het allemaal zn gangetje, bijna kerst en ik heb Tim zo ver gekregen om mee te gaan naar een kerstmarkt :D Jeeej! Nou ik ga weer even verder hierzo! Dikke kus HvJou!

  • 20 December 2012 - 13:44

    Mams:

    Hoi Lieverd, wat een geweldig week, korte werkweek volgens mij, heb je erop zitten en dan nu alweer bijna weekend. De public holiday zal ook wel bijzonder zijn geweest . het hoogtepunt was natuurlijk het skidiven! wat een geweldige foto.Ben benieuwd naar de film.
    Nogmaals geniet van alles wat je meemaakt, tot nu toe heel veel. We spreken elkaar snel weer .
    Dikke kus en natuurlijk HVJ. XXX
    Ps voor het weer hoef je niet naar Nederland met de kerst maar voor ons eigenlijk wel hoor!! xxx

  • 20 December 2012 - 13:48

    Mam:

    Wat een geweldige foto's ook die van de kindertjes en die mooie tekening op jullie gezicht. Je bent ook al aardig gekleurd, steekt niet meer zo erg af :)
    xx

  • 20 December 2012 - 13:51

    Zussie:

    Hahaha die ene dat jullie met zn tweeën in blauwe pakkie weglopen, daar heb je echt een leuke straal lach!!! Echt super vet, krijg kippenvel als ik er naar kijk :D Gaaf dat je dat heb gedaan hoor! De rest van de foto's ook echt leuk, en inderdaad je hebt al een kleurtje gekregen ;) Pfff wij kunnen hier ook wel een zonnetje gebruiken! Nou have fun nog en we mailen weer! Dikke kus

  • 20 December 2012 - 15:08

    Roy:

    Goed bezig schat zoveel mogelijk doen! Toffe foto's!
    Ik geef straks gewoon licht als ik naast je sta...
    Xxx

  • 20 December 2012 - 17:57

    Paps:

    Voor jou is " the sky is the limit". Mooie ervaring, leuke foto's en een happy Robin. Hvj

  • 20 December 2012 - 20:53

    Danielle:

    Gaaf zeg! Onwijs mooie foto's van jou in de lucht! En leuk om met je mee te lezen. Wat een superland hè? Geniet er lekker van daar en ik hoop dat je een hele leuke kerst hebt. Bijzonder zal hij zeker zijn! Liefs uit Woudenberg

  • 21 December 2012 - 07:41

    Claudia:

    Hey Robsie, wat geweldig dat SKYDIVEN! Je bent mijn held echt veel te eng voor mij. Brrrrr! Alle fotos zien er trouwens heel chill uit! Hier gaat alles gangetje en toch gaat de tijd best wel snel! Je kan straks wel een boek schrijven Robsie met al jouw belevenissen. Fijne kerstdagen meisje!!! X Claudia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Mijn eerste reis naar het verre Zuid-Afrika. Tijdens deze reis ga ik mij bezig houden met vrijwilligerswerk in een weeshuis via de stichting "Be More". "Be More". Zij ondersteunen kleinschalige projecten in Azië en Afrika die onder andere weeskinderen helpen. In Durban, aan de Oost kust van Zuid Afrika, zal ik in een weeshuis werken, genaamd "Mother of Peace". Het is een thuis voor zo'n 75 kinderen, die zijn verlaten, seksueel zijn misbruikt, geen ouders hebben of om een andere reden niet meer thuis kunnen wonen. Ik, als vrijwilliger krijg een 'eigen' huisje toegewezen, waar ik de huismoeder help bij de dagelijkse verzorging en opvoeding van de kinderen. Zoals wassen, aankleden, samen huis werken, Engelse les geven, helpen op de crèche, de kleintjes in bad doen, spelletjes en nog veel meer. Bovendien helpen wij als vrijwilligers bij het opleiden van de huismoeders, om ze bepaalde vaardigheden aan te leren; dagelijkse structuur, opvoeding, zorg voor de kinderen en ga zo maar door. Daarnaast ga ik ook enkele weken reizen tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika. Ik ben erg benieuwd naar de cultuur en natuur van Zuid-Afrika, ook hierover houd ik jullie op de hoogte..

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 9078

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 23 Februari 2013

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: